HISTORIA NASZEGO LOTNISKA

Podwarpie koło Siewierza, to teren na którym rozpoczynaliśmy naszą pasję. Niestety, właściciel postanowił rozpocząć działalność rolniczą i zaorał nasze lotnisko. Kolejne miejsca na których próbowaliśmy realizować naszą pasję to: Dąbrowa Górnicza - Strzemieszyce; Katowice - Wełnowiec. Niestety, nigdzie nie udało nam się „zagościć” na dłużej. Niepowodzenie z uzyskaniem terenów w Będzinie przy ul. Odkrywkowej, sprawy sądowe związane z uprawianiem modelarstwa w Strzemieszycach, ograniczenia w Katowicach, skłoniły nas do poszukiwania nowych terenów.
W kwietniu 2011 roku rozpoczęliśmy poszukiwania terenów dla uprawiania naszej pasji modelarstwa lotniczego RC. Zadanie nie było łatwe. Gęsta zabudowa, bliskość lotnisk komunikacyjnych: Katowice Pyrzowice, Kraków Balice oraz lotnisk aeroklubowych: Katowice Muchowiec, Gliwice, a tym samym pokrycie terenu strefami przylotniskowymi CTR utrudniało poszukiwania..
Głównym inicjatorami poszukiwań byli; nie żyjący już dziś kol. Józef Wesołowski i Stanisław Szczęśniak
Tereny na których można byłoby zorganizować lotnisko modelarskie znaleźli na terenach Czeladzi i Gminy Bobrowniki. Najlepszą propozycję otrzymaliśmy od Wójta Gminy Bobrowniki, mgr A. Ziemby. Wójt zaoferował nam do bezpłatnego użytkowania tereny znajdujące się pomiędzy Bobrownikami, a Wojkowicami. Zaoferowane tereny to tereny po byłym PGR, na których wówczas rosły głownie nawłocie i lebioda. 

Lot 2  Lot 1  Lot 3

Rozległa przestrzeń, przychylność Władz Gminy bardzo nas zdopingowała i 13 czerwca 2011 r. przystąpiliśmy do pierwszych prac adaptacyjnych. Przyznajemy, że wówczas nie zdawaliśmy sobie sprawy ile pracy będzie nas to od nas wymagać pracy i wytrwałości. Dzięki zespołowi Tomasza Demidowa i jego zespołu rozpoczęły się prace w terenie.

    

Niestety, sprzęt którym rozpoczęli prace okazał się jednak zbyt delikatny, by skosić rosnącą roślinność i po kilkudziesięciu metrach odmówił pracy. Pozostały zatem tradycyjne metody. Orka, bronowanie, walcowanie. Prace te wykonano z funduszy składkowych zainteresowanych modelarzy. Prace koordynował Stanisław Szczęśniak.

     Lot 20   Lot 24

Na jesieni mogliśmy pochwalić się uporządkowanym terenem.

Rekultywacja terenu, zasianie trawy trochę czasu nam zajęło. Później musieliśmy czekać, aż trawa dobrze się ukorzeni, a na wiosnę czekało nas jeszcze troszkę prac pielęgnacyjnych, wygrabienie pozostałości kamieni, parokrotne skoszenie trawy i ponowne uwalcowanie terenu.

Lot 33  Lot 34

Lot 36   Lot 37


Ale prace szły mocno do przodu i wkrótce dysponowaliśmy terenem o powierzchni 1,5 ha przygotowanym do startu i lądowania modeli spalinowych i elektrycznych.

Lot 39   Lot 40

Oficjalne otwarcie naszego lotniska miało miejsce 15 września 2012 roku podczas zorganizowanego przez nas po raz pierwszy Śląsko-Zagłębiowskiego Pikniku Modelarskiego.

Dzisiaj dysponujemy lotniskiem o powierzchni ok. 2,5 ha, na którym w centralnej części wykonany jest asfaltowy pas startowy o wymiarach: szerokość 5 m, długość 100 m,
Stale modernizujemy i ulepszamy nasze lotnisko, o czym można przeczytać w następnych rozdziałach.